Időpont: 2019.május.23.
Város: Zalaegerszeg
Helyszín: Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Az információs napot Vörös Anikó a Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara titkára nyitotta meg.
- Az első előadó a Pénzügyminisztérium munkatársa Gedei Gábor GINOP projektmenedzser volt, aki a GINOP 6. prioritású pályázatok kiírásairól és aktuális kérdéseiről tartott tájékoztatót. Előadásában nagy hangsúlyt fektetett a támogatói okiratok módosítási lehetőségeire, folyamatábrán bemutatva a módosítási igény bejelentésétől végig vezető utat a döntés meghozataláig. Részletesen bemutatta az előleg-igénylések és kifizetési kérelmek kezelésére vonatkozó módozatokat, benyújtási lehetőségeket. Beszélt a felelősségi körökről és a kifizetési igények feldolgozásának folyamatáról. Végül de nem utolsó sorban a helyszíni ellenőrzések szükségességére, tematikájára hívta fel az érintettek figyelmét.
- A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal munkatársa Tarpai Szilvia szakmai asszisztens, felnőttképzési szakértő, aki a szakmai monitoring tevékenység bemutatását, a látogatások folyamatát és tapasztalatait osztotta meg a cégek képviselőivel. Kitért a dokumentumok formai és tartalmi követelményeire, az arculati elemek megfelelő használatára. Külön kiemelte a fotók, videók, hanganyagok elkészítésének és megőrzésének fontosságát. Előadásában bemutatta a módosítási lehetőségeket, vázolva az azok bejelentésével kapcsolatos folyamatokat.
- A harmadik előadó Madarász Erik volt, a Soter-Line Oktatási Központ oktatási igazgatója, aki szót ejtett a felnőttképző intézmények felelősségvállalásáról, egy rövid jogszabályi környezet bemutatását követően pedig ismertette a különböző képzési formákat, képzési típusokat. Részletes tájékoztatást nyújtott a távoktatásról, annak előnyeiről, hátrányairól. Felvázolta a külső- és belső képzés jellemzőit, valamint azok lebonyolítási módját és a hozzájuk szükséges dokumentumokat. Külön kitért a dokumentumok tárolási, megőrzési idejére és arra, hogy kinek a felelőssége ezen dokumentumok megőrzése. Hangsúlyozta, hogy a folyamatos, precíz adminisztráció a biztosítéka egy sikeres ellenőrzésnek, melyet kezeljenek az érintett vállalatok egyfajta háttértámogatásként az Irányító Hatóság részéről.
- Ezután következett a „Jó gyakorlat”, melyet Fókás Gábor a Zalavíz Zrt. HR vezetője tartott. Előadásának témája a pályázat megvalósítása és a képzéssel kapcsolatos irányelvek bemutatás volt. Számszerű adatokkal ismertette az elnyert pályázatot és az adott képzési tervüket. Gyakorlati tapasztalatokat és tanácsokat osztott meg a résztvevőkkel, melyek kiterjedtek a GINOP-6.1.5-17 projekt megvalósításával kapcsolatos feladatokra, előkészületekre, képzési stratégiára. Megemlítette, milyen nehézségekkel szembesültek a képzések lebonyolítása során, és kiemelte a munkatársakkal történő kommunikáció fontosságát.